Onko hammaskeiju olemassa?

Hei


Onko hammaskeijua olemassa? Minulta irtosi eilen iso poskihammas. Mun mami laittaa sen hampaan mun tyynyn alle ja sitten hammaskeiju vaihtaa sen "rahaan" tai tarraan.

Näin se sitten vaan tapahtui...
Olin kirjastossa töissä, kun suussa rupesi tuntumaan hassulta. Mami tuli katsomaan, että mitähän minä märehdin ja sitten minä syljin sen hampaan mamin kädelle.

Se oli varmasti vammautunut silloin kun se iso tappajakoira yritti ottaa minusta hengen.
Vaikka eläinlääkäri tarasti minut niin tuo hammas oli varmasti jäänyt huomaamatta.

Minulla on ollut vähän aikaa ihmeellistä kuumetta. Se on varmasti johtunut tuosta hampaasta. Hampaat ovat tärkeät. Niitä pitää pestä ja hoitaa säännöllisesti.

Minun hammastahnani on maksapasteijan makuista. Minkä makuista on sinun hammastahnasi? Toivottavasti hyvän makuista. 


On olemassa sellainen satu jonka on kirjoittanut Egner niminen kirjailija ja sen kirjan nimi on Satu hammaspeikoista. Niiden nimi on Karius ja Baktus.
Se on vanha kirja, mutta välillä ihan hauska vieläkin.

Hammaskeijuista ei taida olla kirjaa?


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Harkitsetteko Maltankoiran?

Kiitos kirjeestä